Představte si, že se ráno probudíte, sáhnete po svém iPhonu a chcete ho odemknout pomocí Touch ID nebo Face ID. Ale ouha! Nefunguje to.
Frustrace narůstá s každým dalším pokusem. Než propadnete panice a začnete plánovat návštěvu nejbližšího servisu mobilů, pojďme se podívat na nejčastější důvody, proč se to může dít, a jak tyto problémy můžete často vyřešit sami.
1. Špinavý nebo poškozený senzor
Pokud je senzor znečištěný, mastný nebo poškrábaný, nemůže správně číst otisk vašeho prstu. U Face ID je situace podobná - kamera TrueDepth musí mít čistý výhled na vaši tvář.
Co můžete udělat:
- U Touch ID jemně očistěte tlačítko Home měkkým, suchým hadříkem. Vyhněte se použití vody nebo čisticích prostředků.
- U Face ID očistěte přední kameru a senzory v horní části displeje.
- Zkontrolujte, zda na senzoru nejsou viditelná poškození nebo škrábance.
2. Problém s nastavením
Někdy může být problém v samotném nastavení Touch ID nebo Face ID.
Co můžete udělat:
- Jděte do Nastavení > Touch ID a kód nebo Face ID a kód.
- Zkontrolujte, zda je funkce zapnutá pro odemykání telefonu.
- Zkuste přidat další otisk prstu nebo alternativní vzhled pro Face ID.
- Pokud problémy přetrvávají, zkuste resetovat Touch ID nebo Face ID a nastavit je znovu.
3. Softwarové problémy
Software je jako mozek vašeho iPhonu. Když něco nefunguje správně, může to ovlivnit i biometrické funkce.
Co můžete udělat:
- Zkontrolujte, zda máte nejnovější verzi iOS. Jděte do Nastavení > Obecné > Aktualizace softwaru.
- Pokud problém přetrvává, zkuste iPhone restartovat.
- V krajním případě zvažte obnovení iPhonu do továrního nastavení. Pamatujte ale, že je to jako vymazat celou paměť vašeho telefonu, tak si nejprve zálohujte důležitá data.
4. Hardwarové problémy
Někdy může být problém hlubší a týkat se samotného hardwaru.
Co můžete udělat:
- Zkontrolujte, zda není senzor Touch ID nebo kamera Face ID fyzicky poškozená.
- Ujistěte se, že na senzoru nebo kameře není ochranná fólie nebo něco jiného, co by mohlo bránit jejich funkci.
- Pokud používáte pouzdro na telefon, zkuste ho sundat a otestovat funkci bez něj.
- Koupali jste se s telefonem a poté Vám vyskočila hláška "Face ID není k dispozici?" Bude potřeba oprava.
5. Environmentální faktory
Někdy může být viníkem prostředí kolem vás. Face ID například může mít problémy v extrémně jasném světle nebo v úplné tmě. Touch ID zase může být méně spolehlivý, když máte mokré nebo studené prsty.
Co můžete udělat:
- U Face ID se ujistěte, že jste v dobře osvětleném prostředí, ale ne přímo na slunci.
- Pokud nosíte sluneční brýle, zkuste je sundat.
- U Touch ID se ujistěte, že máte suché a čisté prsty.
- Pokud jste venku v zimě, nechte prst chvíli zahřát, než se pokusíte odemknout telefon.
Kdy je čas na servisní zásah?
Pokud jste vyzkoušeli všechny výše uvedené tipy a Touch ID nebo Face ID stále nefunguje, možná nastal čas zvážit servisní zásah.
Zde jsou některé známky, že by mohl být potřeba servisní zásah:
1. Trvalé selhání: Pokud Touch ID nebo Face ID nefunguje konzistentně po delší dobu i po vyzkoušení všech řešení.
2. Chybové zprávy: Pokud se zobrazují chybové zprávy týkající se Touch ID nebo Face ID.
3. Fyzické poškození: Pokud je viditelné poškození senzoru Touch ID nebo kamery TrueDepth pro Face ID.
4. Problémy po aktualizaci: Pokud se problémy objevily bezprostředně po aktualizaci iOS a přetrvávají i po restartu a obnovení nastavení.
5. Další hardwarové problémy: Pokud zároveň s Touch ID nebo Face ID nefungují správně i jiné funkce telefonu (např. přední kamera).
Pokud Vám Touch ID nebo Face ID nefunguje nebo se Vám vyskytuje jeden z výše uvedených problémů, neváhejte nás kontaktovat níže pro odbornou opravu!